دسترسی رایگان به پایگاه داده اسکوپوس

پایگاه داده اسکوپوس یکی از معتبرترین پایگاه‌های علمی تو دنیاست. حتماً شما هم که دنبال دسترسی رایگان به پایگاه داده اسکوپس هستین، برای انجام کار تحقیقاتی یا پژوهشی خودتون نیاز به دسترسی به منابع معتبر علمی مثل مقالات و کتاب‌ها و نشریات علمی دارین یا می‌خواین بعداز نوشتن و ترجمه فارسی به انگلیسی مقاله‌تون اون رو برای یکی از ژورنال‌های این پایگاه داده بفرستین، پس بعداز مطالعه این بلاگ حتماً یه سری هم به بلاگ آشنایی با پایگاه داده اسکوپس بزنین و اون رو هم مطالعه کنین، امیدوارم مطالب گفته شده براتون مفید باشه.

خب دیگه بریم سراغ گفتن روش‌های دسترسی رایگان به پایگاه داده اسکوپس.

در این مقاله می‌خوانیم :

برای دسترسی به سایت Scopus، می‌توانید از طریق سایت این پایگاه داده به آدرس https://www.scopus.com ، اقدام به عضویت و خرید دسترسی به این پایگاه داده کنید. متأسفانه دسترسی رایگان به پایگاه داده Scopus امکان‌پذیر نیست و برای دسترسی به آن نیاز به پرداخت هزینه دارید. با این حال، برخی از کتابخانه‌ها، مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق اشتراک‌های خود دسترسی رایگان به این پایگاه داده را فراهم کنند. لذا در صورتی که عضوی از این موسسات هستید، می‌توانید از طریق راه‌های موجود در آن‌ها به پایگاه داده Scopus دسترسی پیدا کنید.
در ضمن، گاهی اوقات می‌توانید از طریق رایگان شدن مقالات مورد نظر خود در سایت‌های مختلف، مانند ResearchGate و Google Scholar، به اطلاعات مربوط به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با این حال، باید توجه داشت که این سایت‌ها فقط اطلاعاتی را که توسط کاربران و نویسندگان مقالات در آن‌ها قرار داده شده است، نمایش می‌دهند و هیچ گونه تضمینی در خصوص دقت و کیفیت اطلاعات در آن‌ها وجود ندارد.

انواع روش‌های دسترسی رایگان به مقالات اسکوپوس

دسترسی رایگان به مقالات اسکوپوس، بسته به موضوع و منبع مقاله متفاوت است. اما در کل، دسترسی به مقالات رایگان در اسکوپوس به روش‌های زیر ممکن است:
۱. استفاده از Open Access:
بسیاری از مقالات در Scopus با لیبل Open Access مشخص شده‌اند. این به معنای این است که مقاله به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد و می‌توانید به راحتی از آن دسترسی پیدا کنید.
۲. استفاده از روش‌های جستجوی پیشرفته:
با استفاده از روش‌های جستجوی پیشرفته در Scopus ، می‌توانید مقالاتی را که به صورت رایگان در دسترس هستند، پیدا کنید.
۳. استفاده از کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها:
بسیاری از کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها دسترسی به اسکوپوس را دارند و شما می‌توانید با عضویت در این مؤسسات، به راحتی به مقالات دسترسی پیدا کنید.
۴. استفاده از Google Scholar:
Google Scholar یکی از قدرتمندترین ابزارهای جستجوی علمی است که می‌تواند به شما در پیدا کردن مقالات رایگان کمک کند. می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود، در Google Scholar جستجو کنید و مقالات رایگان را پیدا کنید.
اگرچه دسترسی به مقالات رایگان در Scopus به روش‌هایی که ذکر شد، ممکن است، اما برای دسترسی به تعداد بیشتری مقالات در این پایگاه داده، معمولا نیاز به خرید دسترسی به آن دارید.

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید
اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *