معرفی رمان انگلیسی

اکثر افرادی غیرانگلیسی‌زبان در طول زندگی در تلاشن از راه‌های مختلفی به تقویت و بهترشدن زبان انگلیسی‌شون بپردازن. حالا یا با ثبت‌نام توی کلاس‌های آموزش زبان، خریدن دوره‌های مختلف، تماشای فیلم و سریال یا حتی گوش‌دادن به پادکست‌های زبان انگلیسی؛ یکی دیگه از راه‌های مفید و تأثیرگذار در یادگیری زبان هم خوندن رمان‌ انگلیسی است!

در این روش ابتدا بهتره ببینید در چه سطحی هستید و بعد رمانی که مناسب سطح شماست رو انتخاب کنید. اگه در سطح مبتدی باشید؛ ولی دست روی رمانی بذارید که مناسب سطح پپیشرفته‌س قطعاً در نیمه‌راه به‌خاطر سنگین و ثقیل بودن متن و گرامر کتاب خسته و دل‌زده شده و بی‌خیال ادامه مسیر می‌شید.

پس حواستون به رمانی که انتخاب می‌کنید باشه!

در این مقاله می‌خوانیم :

خوندن رمان انگلیسی چطور در یادگیری زبان میتونه مؤثر باشه؟

مطمئنم شما هم با ما هم‌نظرید که یادگرفتن هر زبانی حتی فارسی به شکل رسمی‌‌ش برامون خیلی سخت و طاقت‌فرساست؛ و یادگرفتن هر زبانی با به‌کارگیری روش‌هایی که این یادگیری رو جذاب‌تر کنه قطعاً در یادگیری اون زبان خیلی می‌تونه تأثیرگذارتر باشه.

علاوه براون با خوندن رمان‌ انگلیسی با کلمات، عبارات و اصطلاحات جدید و متنوعی آشنا می‌شید و به‌صورت کاربردی انواع جملات و گرامر هارو می‌تونید دررمان‌ها ببینید و بهتر اونارو به‌خاطر بسپارید. رمان‌ انگلیسی علاوه برا اینکه که دریچه‌ای برای ورود شما به دنیای داستانه، همچنین در یادگیری هرچه بهتر زبان بهتون کمک می‌کنه، پس ازش غافل نشید!

در ادامه به معرفی 12 رمان انگلیسی که در سه سطح مبتدی و متوسط ،بالاتر از متوسط و پیشرفته دسته بندی‌شون کردیم می‌پردازیم.

رمان‌ انگلیسی برای تقویت زبان سطح مبتدی و متوسط

1. قلعه حیوانات نوشته جورج اورول

رمان انگلیسی AnimalFarm

رمانیه که جملاتی ساده و قابل فهم داره و از زبان حیوانات یک مزرعه روایت می‌شه اما مضمونی اجتماعی و سیاسی داره . این رمان با زبان نمادینی که داره شمارو تا آخر داستان همراه خودش نگه می‌داره .

2. پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی

رمان انگلیسی the old man and sea

از رمان های مشهور جهانیه اما در عین حال  با وجود بیانی شیوا ،واژگانی ساده و جملاتی کوتاه باعث شده به راحتی متوجه مضمون داستان بشید. همچنین در تقویت گرامر هم این کتاب می‌تونه براتون مفید واقع بشه.

3. سفر های گالیور نوشته جاناتان سوئیفت

رمان انگلیسی Gullivers Travels

یکی از رمان‌های انگلیسی جالب و پر از ماجراجوییه که فردی به نام گالیور را روایت می‌کنه که در سفرهای متعددش اتفاق های پر از شگفتی براش رقم می‌خوره.

4. سه شنبه ها با موری نوشته میچ آلبوم

رمان انگلیسی The Tuesday with Morrie

توی این رمان خبری از دشواری های زبانی و کلمات و عبارات پیچیده نیست و متنی عامیانه داره که اگه در سطح مبتدی و متوسط هستید این کتاب مناسب شماست .

رمان‌ انگلیسی برای تقویت زبان در سطح بالاتر از مبتدی

1. رمان تارزان نوشته ادگار رایس باروز

رمان انگلیسی Tarzan of the Apes

داستان پسری از طبقه اشرافیه که زمانی که نوزاد بوده توی جنگل گم میشه و توسط میمون ها بزرگ میشه و رفته رفته مثل میمون ها صحبت میکنه و در بین حیوونای جنگل از احترام خاصی برخوردار میشه . این کتاب مملو از اتفاقات های پشت سر هم هستش که به سرعت رخ می‌دن و برای درک مطالب و ماجراها بهتره که سطح زبانتون بالاتر از متوسط باشه.

2. کلیسای نورث انگر نوشته جین آستین

رمان انگلیسی Northanger Abbey

کتاب حول محور دختری روستاییه که وارد کلیسای نورث انگر میشه و ادامه ماجراهایی که با قلم طنزگونه و روان جین آستین شمارو تا پایان داستان همراه خودش نگه می‌داره.

3. جین ایر نوشته شارلوت برونته

رمان انگلیسی Jane Eyre

فراز و نشیب های زندگی دختری یتیم رو براتون روایت میکنه که در پی رسیدن به حرفه معلمی هستش و به همین واسطه وارد منزل فردی ثروتمند می‌شه  و اتفاقاتی در ادامه براش رخ می‌ده . سطح رمان نه اونقدری سخته که از پسش برنیاید و نه اونقدری ساده‌ست که حوصله‌تون رو سر ببره.

4. مادام بوواری نوشته گوستاو فلوبرت

رمان انگلیسی Madam Bovary

روایت داستان های روزمره زنی زیبا و جوان به نام Emma رو روایت میکنه که درگیر عشق های نافرجام بسیاری می‌شه و حتی دوره ای از زندگی‌ش  رو هم با مواد روان گردان دست به گریبان می‌شه . اگه در سطحی بالاتر از متوسط (upper intermediate) هستید این رمان مناسب شماست.

رمان‌های انگلیسی برای تقویت زبان در سطح پیشرفته

1. آرزوهای بزرگ نوشته چارلز دیکنز

رمان انگلیسی Great Expectations

داستان پسری از طبقه اشرافیه که زمانی که نوزاد بوده توی جنگل گم میشه و توسط میمون ها بزرگ میشه و رفته رفته مثل میمون ها صحبت میکنه و در بین حیوونای جنگل از احترام خاصی برخوردار میشه . این کتاب مملو از اتفاقات های پشت سر هم هستش که به سرعت رخ می‌دن و برای درک مطالب و ماجراها بهتره که سطح زبانتون بالاتر از متوسط باشه.

2. مسخ نوشته کافکا

رمان انگلیسی The Metamorphosis

این کتاب که یکی از شاهکار های داستان کوتاه در قرن بیستم بوده در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های غربی تدریس شده و مورد بحث قرار گرفته. در واقع توی این داستان کوتاه با زندگی فردی همراه میشید که در زمان موفقیتش مورد احترام خانواده و دوستانش بوده و در وقت از کار افتادگی توسط خانواده و دوستانش طرد می‌شه. کتاب مسخ با اینکه متنی صریح و روشن داره ولی چون با لحنی رسمی به نگارش دراومده  به همین دلیل در دسته کتاب های پیشرفته برای تقویت زبان قرار می‌گیره .

3. حس و حساسیت نوشته جین آستین

رمان انگلیسی sense and SensibilityHuman bondage

یکی دیگه از رمان های جذاب آستین به دلیل مملو بودن از استعارات و اصطلاحات در سطح رمان های پیشرفته برای تقویت زبان قرار گرفته و روایتگر دو خواهره که عشقی موازی رو تجربه می‌کنن و فراز و نشیب هایی در انتظارشونه!

4. از بند انسان نوشته

رمان انگلیسی Of Human bondage

جزو رمان های فلسفیه که فردی به نام فیلیپ بعد از گذروندن اتفاقات مختلف در لندن به عنوان هنرمندی مستقر می‌شه و با پیشخدمتی آشنا می‌شه و درگیر یک جریان مازوخیسمی می‌شن . این رمان پر از اصطلاحات فلسفیه سخت و سنگینه که اگه در سطح پیشرفته نیستید بهتره طرف این کتاب برای تقویت زبان نرید .

کلام آخر

خداقوت همراهان همیشگی بلاگ‌های لیکو! توی این بلاگ هم سعی کردیم 12 رمان‌ انگلیسی رو بهتون معرفی کنیم که توی مسیر یادگیری زبان بهتون کمک کنن. همچنین حین خوندن این رمان‌ها اگه به مترجمی هم علاقه‌مند شدید می‌تونید با ثبت‌نام توی دوره مترجمی لیکو توی 4 ترم به‌راحتی مترجمی رو حرفه‌ایی و اصولی یادبگیرید و خودتون تبدیل بشید به مترجم بزرگ‌ترین کتاب‌های دنیا!

اگه شما هم کتاب دیگه‌ای رو می‌شناسید که برای تقویت زبان مفیده توی کامنت‌ها  باهامون به اشتراک بذارید.

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید
اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *