کتاب, آموزش زبان, ترجمه

9 تا از بهترین دیکشنری ها که همه باید بشناسن

بهترین های دیکشنری ها
بهترین دیکشنری

همه ما تو زندگیمون حداقل یکبار کارمون به ترجمه متن گیر کرده و از دیکنشری استفاده کردیم ولی این بین 2 دسته از آدما هستن که دیکشنری شده ابزار کار روزانشون 1. کسایی که دنبال یادگیری و آموزش زبانن 2. مترجم ها

تو این بلاگ بهترین دیکشنری های کاربردی رو بهتون معرفی می‌کنم که تو فرایند ترجمه متون مختلف و یادگیری زبان خیلی بهتون کمک میکنن

در این مقاله می‌خوانیم :

بهترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی

معمولاً مدرسان زبان به زبان‌آموزان میگن که برای تقویت زبان خودشون از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنن؛ چون با این کار هم قدرت خواندن متن (reading) رو تو خودتون تقویت می‌کنید هم با مترداف کلمات آشنا می‌شید. استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی برای مترجم‌هایی که ترجمه فارسی به انگلیسی یا ترجمه فارسی به انگلیسی انجام میدن خیلی کاربردیه چون با گسترش دامنه واژگانتون بهتون کمک می‌کنه متن رو از اون حالت یکنواختی خارج کنید و متن جذاب‌تری بنویسین. در ادامه چند نمونه از بهترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی رو بهتون معرفی می‌کنم که مطمئناً خیلی بهتون کمک می‌کنن.

از وقتی که یادم میاد تو هر خونه‌ای حداقل یک جلد از دیکشنری های آکسفورد بود. دیکشنری آکسفورد یکی از جامع‌ترین و بهترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسیه که اکثر مدرسان زبان برای تقویت زبان اون رو پیشنهاد می‌کنند. این دیکشنری هم به صورت کتاب در چند جلد و هم به صورت اپلیکیشن قابل دسترسیه. در ادامه لینک دانلود نسخه اندروید و IOS این دیکشنری رو براتون گذاشتم تا درصورت نیاز دانلود کنید.

دیکشنری آکسفورد

مریام-وبستر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه چاپ و نشر کتب مرجع و لغت‌نامه است. مجموعه دیکشنری مریام-وبستر جز بهترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسیه که در حال حاضر هم به‌صورت کتاب، اپلیکیشن و نرم‌افزار قابل دسترسیه.

از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن دیکشنری مریام-وبستر قابلیت جست‌وجوی صوتی کلمه است.

دیکشنری مریام-وبستر

سومین دیکشنری‌ای که می‌خوایم درموردش صحبت کنیم دیکشنری کمبریجه. این دیکشنری هم مثل دو دیکشنری قبلی به دو صورت چاپی و آنلاین قابل‌دسترسی است. در دیکشنری کمبریج هر دو تلفظ آمریکایی و بریتانیایی در دسترس است و در حالت آنلاین توضیحات گرامری و دسته‌بندی لغات بر اساس معنی و کاربرد هم در دسترسه.

دیکشنری کمبریج

آخرین دیکشنری‌ای که در بخش دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی بهتون معرفی می‌کنیم دیکشنری لانگمنه. این دیکشنری هم بسیار کاربردی و قابلیت‌هاش تقریباً شبیه به دیکشنری های قبلیه. این دیکشنری هم مثل قبلی‌ها نسخه چاپی و آنلاین داره که می‌تونید با توجه به نیازتون هرکدومشون رو تهیه کنید.

دیکشنری لانگمن

آخرین محصولات فروشگاه مقاله

بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی

دیکشنری های فارسی به انگلیسی یا بلعکس نسبت به دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی کاربرد خیلی بیشتری برای مترجم‌ها دارد. در ادامه این بلاگ 5 تا از بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی رو بهتون معرفی می‌کنیم که تو فرایند ترجمه و یادگیری لغات می‌تونن کمک حالتون باشن.

1. گوگل ترنسلیت (Google Translate)

فکر نکنم کسی باشه که گوگل ترنسلیت رو نشناسه و همه ما حداقل یک بار از این ابزار قدرتمند ترجمه استفاده کردیم. شما با استفاده از گوگل ترنسلیت می‌تونید کلمات و حتی متن مورد نظرتون رو به 133 زبان زنده دنیا ترجمه کنید که واقعاً فوق‌العادست، ولی مترجم‌ها باید حواسشون خیلی جم باشه چون استفاده بیش از حد از این دیکشنری قدرتمند می‌تونه به کیفیت کار نهایی‌شون خیلی صدمه بزنه.

دیکشنری گوگل ترنسلیت

2. دیکشنری FastDic

FastDic یکی از بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی آفلاینه  و بین کاربر های ایرانی از محبوبیت بالایی برخورداره، این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از 200 هزار کلمه رو داره و برای هر کلمه‌ای توی اون سرچ می‌کنید جمله‌های آموزشی متعددی میاره تا فرایند یادگیری اون کلمه براتون آسون‌تر بشه. از ویژگی‌های دیگه این برنامه می‌شه به تاریخچه اشاره کرد که تمام جست‌وجو های شما رو براتون لیست می‌کنه و به‌راحتی در دسترستون قرار میده.

دیکشنری fastdic

مقاله‌ت مشکل نگارشی داره و نیاز به ویرایش مقاله داری؟

3. دیکشنری Dict Box

Dict Box یکی دیگر از بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی و بالعکس است. این Dict Box به دیکشنری های آکسفورد و کمبریج متصله و این امر شده دایره لغات بسیار گسترده‌ای رو در بر بگیره. این دیکشنری 3 ویژگی اساسی داره که اون رو از بقیه دیکشنری ها متمایز می‌کنه.

  • یک فرهنگ لغت تصویری داره که می‌تونید ازش برای یادگیری بهتر لغات استفاده کنید.
  • با استفاده از این دیکشنری می‌تونید لغات رو مستقیماً از داخل بقیه اپلیکیشن‌ها و مرورگر خودتون بررسی کنید.
  • اگر در زمان تایپ غلط املایی داشته باشید به‌صورت خودکار اون‌ها رو اصلاح می‌کنه.
دیکشنری dictbox

4. دیکشنری تحلیلگران

این دیکشنری هم یکی از بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی است که به‌عنوان آخرین دیکشنری انگلیسی به فارسی این لیست بهتون معرفی می‌کنم. این دیکشنری هم مثل دیکشنری های قبلی کاربرد های متعددی داره این اپلیکیشن هم به صورت آفلاین کار می‌کنه. برای تمام کلماتی که سرچ می‌کنید مترادف و متضاد هم براتون نمایش میده و بهتون این آپشن رو میده که از اطلاعات درون برنامه بک‌آپ هم بگیرید.

دیکشنری تحلیلگران

5. English persian dictionary

این دیکشنری هم یکی از بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی است که به‌عنوان آخرین دیکشنری انگلیسی به فارسی این لیست بهتون معرفی می‌کنم. این دیکشنری هم مثل دیکشنری های قبلی کاربرد های متعددی داره این اپلیکیشن هم به صورت آفلاین کار می‌کنه. برای تمام کلماتی که سرچ می‌کنید مترادف و متضاد هم براتون نمایش میده و بهتون این آپشن رو میده که از اطلاعات درون برنامه بک‌آپ هم بگیرید.

دیکشنری English persian dictionary

کلام آخر

استفاده از دیکشنری کار آسونیه ولی برای تویی که قراره کار ترجمه انجام بدی دیکشنری یکی از ابزار اصلی کارته دونستن نحوه استفاده درست از دیکشنری های مختلف خیلی مهمه. اگر تو ترجمه متون مختلف ازدیکشنری به صورت نادرست و به دفعات بالا استفاده کنید، ترجمتون به ترجمه ماشینی خیلی نزدیک میشه و کیفیت کارتون خیلی پایین میاد.

اگر نکات استفاده درست و اصولی از دیکشنری رو نمی‌دونی و تو استفاده از این ابزار برای ترجمه متون مختلف مشکل داری اصلاً نگران نباش چون ما در ترم اول دوره مترجمی پلتفرم لیکو به طور کامل بهت نحوه استفاده درست و اصولی از دیکشنری های مختلف رو بهت آموزش می‌دیم پس همین‌الان ثبت‌نام کن تا برند شخصی خودت رو ارتقا بدی.

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید
اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *