تقویت مهارت ریدینگ با انتخاب مجله انگلیسی

کمتر کسی رو می‌تونید امروز پیدا کنید که دغدغه‌ش یادگیری و تقویت زبان انگلیسی نباشه. هرکی به هر روشی که می‌تونه سعی در تقویت زبان داره. حالا یکی از مؤثرترین و مفیدترین راه‌ها برای تقویت مهارت ریدینگ و گسترده‌تر کردن دایره لغاتتون خوندن مجلات انگلیسیه. 

شاید از خوندن کتاب‌های آموزشی زبان بعد یه مدت خسته بشید ولی شک نکیند با خوندن مجله انگلیسی، گوش‌دادن به پادکست انگلیسی یا حتی تماشای فیلم و سریال نه‌تنها لذت می‌برید؛ بلکه به طور غیرمستقیم زبان انگلیسی رو هم در خودتون تقویت کردید.

همراهمون باشید تا با بهترین مجلات انگلیسی آشناتون کنیم

در این مقاله می‌خوانیم :

معرفی 8 مجله انگلیسی

مجلات انگلیسی زبان National geographic

این مجله انگلیسی با شعار ” فقط آنچه ماهیت مهربانی دارد در مورد هر کشور یا مردمی چاپ می‌شود ” از سال 1988 آغاز به کار کرد .  دلیل شهرت و مشهور بودن این مجله تنوع مقالات علمی پژوهشیه که دامنه گسترده ای از جغرافیا  تا باستان شناسی و تاریخ و فرهنگ رو در برگرفته و علاوه براون عکس‌هایی که در این مجله چاپ می‌شن از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردارن به همین دلیل خوانندگان بسیاری داره . با خوندن این مجله نه تنها از مطالب علمی مهیج و تصاویر جذابش لذت می‌برید با دنیایی از لغات هم آشنا می‌شید .

مجله انگلیسی time

اولین‌بار توسط بریتون هادن و هنری لیوس در 1923 کارش رو شروع کرد و تبدیل شد به نخستین مجله هفتگی آمریکا. این مجله در طول سال‌ها به یکی از معتبرترین منابع خبری تبدیل شد. این مجله در زمینه‌های سیاست، اقتصاد، علم، هنر، ورزش و مسائل اجتماعی مقالات مختلفی رو با لحن طنز و شوخی منتشر میکنه که همین باعث شده در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کنه. سمت جالبی که این مجله داره اینه که هر سال یک شخصیت رو به‌عنوان شخصیت سال مجله معرفی می‌کنه که این انتخاب بر اساس تأثیرگذاری این فرد در رویدادهای جهانی.

خوندن این مجله علاوه بر اینکه شمارو با تحلیل‌های عمیق به زبان انگلیسی بیشتر آشنا می‌کنه بلکه افراد تأثیرگذار در جهان رو هم بهتون معرفی می‌کنه!

تقویت زبان با مجله the new Yorker

تقویت زبان با مجلات انگلیسی New Yorker

 The new Yorker   یه هفته‌نامه ادبیه که اولین‌بار در سال 1925 منتشر شد. این مجله به دلیل انتشار مقالات بلند، نقدهای ادبی، داستان‌های کوتاه، شعر، کارتون و طنز اونم با کیفیتی بالا در سراسر جهان بسیار شناخته شده است و خوانندگان بسیاری داره.

اگه دنبال مقالاتی در زمینه‌های سیاست، مسائل اجتماعی، هنر و فرهنگ و نقد ادبی هستید این هفته‌نامه ادبی بهترین گزینه برای شماست.

مجله علمی scientific American

این مجله انگلیسی زبان، به منزله پلی بین دانشمندان و عموم مردمه که از سال 1845 شروع به کار کرد. این مجله به بررسی و ارائه دستاوردها و پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های علمی می‌پردازه. از نکته‌های جالب‌توجه در مورد این مجله که شهرت و اعتبار اون رو بیشتر می‌کنه اینه که آلبرت اینشتین و نیکولا تسلا در این مجله مقالاتی به چاپ رسوندن و علاوه براون بیش از 150 نفر برنده جایزه نوبل هم در اون مقالاتی دارن.

با خوندن مجله  scientific American علاوه بر اینکه پیچیده‌ترین مفاهیم علمی رو به زبانی ساده یاد می‌گیرید، اطلاعات و لغات زیادی هم در زمینه‌های تکنولوژی، سلامت، محیط‌زیست، فضا و جامعه دستگیرتون می‌شه.

مجله‌های انگلیسی mental floss

این مجله در سال 2001 توسط ویل پیرسون و منگش هاتیکودور در دانشگاه دوک تاسیس شد . در این مجله میتونید مقالات کوتاه و جذاب در زمینه‌های بسیار مختلفی از جمله تاریخ ، علم، فرهنگ ، زبان و خیلی دیگه از موضوعات رو پیدا کنید. نکته ای که این مجله رو از مجله های دیگه متمایز می‌کنه بیان حقایق عجیب و غریبیه که کمتر پیش میاد در جایی شنیده باشید . علاوه بر اون این مجله شامل پازل ها و آزمون های متنوعیه که برای تقویت ذهن و افزایش اطلاعات عمومی شما بسیار مناسبه .

در ضمن این مجله حالا تبدیل به یه وب‌سایت شده که کاربران زیادی مقالات منتشر شده در اون رو دنبال میکنن. دست‌دست نکنید و یه سری به سایت mental floss بزنید.

cricket

این مجله در سال 1973 توسط ماریون هال وین و همسرش بلین هال وین با هدف ارائه محتوای آموزشی و سرگرم کننده برای کودکان تاسیس شد. این مجله به دلیل محتوای غنی و متنوعش در زمینه های تاریخ ،هنر، علم و فرهنگ و داستان های تخیلی شناخته شده‌ست. مقالات منتشر شده در این مجله تلاش میکنن با ارائه محتوای های مفید و تصاویر و طراحی های جذاب برای کودک و نوجوان هرچه بیشتر اونارو با دنیای اطرافشون آشنا کنن. از اونجایی که یکی از اهداف  این مجله  تقویت مهارت خوندن و یادگیری کودکان و نوجوانان هستش میتونه برای شما زبان آموزان هم مفید باشه.

readers digest

تقویت زبان با مجله‌های انگلیسی readers digest

خوبه بدونید مجله readers digest  در سال 1922 باهدف ارائه مقالات خلاصه و مفید برای مهاجرانی که قصد آشنایی بافرهنگ آمریکا رو داشتن منتشر شد. اما بعدها محبوبیت بیشتری پیدا کرد و حالا در بیش از 70 کشور دنیا به 21 زبان مختلف ترجمه شده و حدود 40 میلیون خواننده داره. قسمت جالب و متفاوتی که در این مجله وجود داره مربوط می‌شه به داستان‌های واقعی و الهام‌بخش که زندگی افراد مختلفه که همین باعث ایجاد امید و انگیزه در خوانندگانش می‌شه.

 انتشار مقالات کوتاه و جذاب در زمینه‌های سلامت و بهداشت، سینما، آشپزی، روابط و دوستی، سرگرمی، ورزش، طنز اقتصاد و اجتماعه که باعث شده در سراسر جهان میلیون‌ها مخاطب رو به خودش جذب کن.

همه ویژگی‌هایی که یه مجله انگلیسی خوب باید داشته باشه رو در readers digest  می‌تونید پیدا کنید. کافیه سرچ کنید و نسخه دیجیتال این مجله رو مطالعه کنید.

vogue

یکی از معتبرترین و مشهورترین مجلات در دنیای مد همین مجله‌ست که اولین‌بار در نیویورک تأسیس شد. اگه علاقه‌مند به مد و زیبایی هستید این مجله پره از مقالات و عکس‌های جذاب و فوق‌العاده در زمینه مد و زیبایی. البته که مقالاتی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هم در کنار مقاله‌های دیگه در این مجله به چاپ میرسه. تعداد مقالات در این مجله بالاست؛ پس سعی کنید یه مقاله رو انتخاب کنید و روی لغات اون تمرکز کنید و بعد سراغ مقاله بعدی برید.

چند نکته برای یادگیری بهتر مهارت ریدینگ

1:  اگه نسخه کاغذی مجله رو در دسترس دارید یکی از راه هایی که در تقویت مهارت ریدینگ بهتون کمک میکنه اینه که در حین خوندن مقالات کلمات سخت و مهم رو با قیچی در بیارید  و در انتها مثل پازل اونارو سرجاشون بذارید .

2: خلاصه کنید؛ برای اینکه متوجه بشید چقدر از مقاله رو متوجه شدین و درک کردین بعد از خوندن مقاله سعی کنید در چند پاراگراف کوتاه کل مقاله رو خلاصه کنید. حواستون باشه به جای ذکر کردن دوباره همه کلمات و جملات فقط کلیت مقاله و جمله های کلیدی و مهم رو در خلاصه جا بدین.

3: به توصیف تصاویر بپردازید ؛ هر مجله ای رو که برای خوندن انتخاب کنید قطعا پره از عکس‌های متنوع؛ هرچندتا عکس رو که دوست دارید انتخاب کنید و با صدای بلند یا به صورت متن نوشته شده توصیف کنید. اون دختری که در عکس پیراهنی بلند پویشده و روی صخره ها نشسته به چه چیزی نگاه می‌کنه؟ توصیفش کنید.

4: به بحث بپردازید؛ اگه موضوعی که خوندین به تازگی اتفاق افتاده یا موضوعی بوده که توجهتون رو جلب کرده با دیگران به اشتراک بذارید و به بحث در مورد اون بپردازید . این روش بهتون کمک میکنه متوجه بشید تا چه حد موضوع مقاله رو درک کردین.

کلام آخر

توی این بلاگ هم سعی کردیم شمارو با به‌روزترین مجله‌های انگلیسی دنیا آشنا کنیم و بهتون بگیم که برای رسیدن به هدفتون یعنی موفق شدن در یادگیری زبان راه‌های بسیاری زیادی وجود دار.

راستی شما چه مجلات انگلیسی دیگه ای رو برای تقویت مهارت ریدینگ سراغ دارید؟ توی کامنت‌ها بهمون بگید.

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید
اشتراک گذاری مقاله
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *