مدرک TTC چیست؟

اگر به دنیای تدریس علاقه داشته باشید، حتماً برای یک بار هم که شده اسم مدرک TTC به گوشتون خورده. مدرک TTC یا همون Teaching Training Course Certificate که با گذروندن دوره‌ی TTC و شرکت در آزمون‌های مربوطه که جلوتر بیشتر درموردشون صحبت می‌کنیم، به دست میاد و بهتون کمک می‌کنه تا به یک معلم حرفه‌ای تبدیل بشید و بتونید با روش‌های نوین آموزشی، دانش خودتون به زبان‌آموزان انتقال بدین.

تو دنیای امروز، تسلط به زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده و  به همین دلیل، تقاضا برای مدرسان زبان انگلیسی ماهر و حرفه‌ای هم روز به روز در حال افزایشه. مدرک TTC یکی مواردیه که می‌تونه بهتون کمک کنه تا به راحتی تو این بازار رقابتی جایگاه خودتون رو پیدا کنید، پس اگر می‌خواید با این مدرک، مزایاش و نحوه دریافتش بیشتر آشنا بشید تا آخر این مطلب همراهمون باشید.

در این مقاله می‌خوانیم :

TTC چیست؟

TTC مخفف Teacher Training Courseست و تو این دوره به افرادی که می‌خوان به صورت حرفه‌ای به تدریس زبان انگلیسی بپردازن، کمک می‌کنه تا مهارت‌های لازم برای تدریس موثر رو کسب کنند. بعداز گذروندن این دوره و قبول شدن در آزمون نهایی اون از طرف مموسسه یا مجموعه‌ای که تحت نظرشون این دوره رو گذروندین، مدرک معتبر بهتون داده می‌شه و می‌تونید وارد دنیای تدریس بشید.

این مدرک به عنوان یک استاندارد جهانی شناخته می‌شه و هدفش ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌هاست. این مدرک برای اولین بار در دهه 60 میلادی به منظور استانداردسازی مهارت‌های تدریس و افزایش کیفیت آموزشی در کشورهای مختلف مثل آمریکا و بریتانیا ارائه شد. با گذشت زمان و با افزایش نیاز به آموزش با کیفیت، این مدرک در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان یک گواهی معتبر و استاندارد شناخته شد. امروزه، دوره‌های TTC در بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر دنیا برگزار می‌شه و معلمان با دریافت این مدرک، می‌تونند به طور رسمی به تدریس زبان بپردازن.

دوره‌های TTC شامل مجموعه‌ای از آموزش‌ها و تمرین‌های عملیه که به شرکت‌کنندگان کمک می‌کنه تا مهارت‌های تدریس خودشون رو بهبود بدن و شامل موضوعاتی مثل روانشناسی تربیتی، روش‌های تدریس، مدیریت کلاس و ارزیابی دانش‌آموزان و… است.

چرا مدرک TTC برای یک معلم زبان انگلیسی مهم است؟

چرا معلم های زبان باید مدرک TTC داشته باشن؟

در دوره‌ TTC شما یاد می‌گیرید که چطور با استفاده از روش‌های نوین آموزشی، دانش زبان انگلیسی رو به بهترین شکل ممکن به زبان‌آموزان منتقل کنید. از طراحی مواد آموزشی جذاب گرفته تا مدیریت کلاس‌های پویا و ارزیابی مؤثر دانش‌آموزان، همه و همه در دوره TTC آموزش داده می‌شه و مدرک TTC هم تاییدیه‌ای بر گذروندن این دوره‌ست و رزومه شما رو به عنوان یک مدرس تقویت می‌کنه.

مزایای داشتن مدرک TTC برای معلمان

مدرک TTC نشون می‌ده که شما به عنوان یک معلم زبان مهارت قابل قبولی برای تدریس و ارائه مطالب مرتبط با زبان دارید، با روش‌های نوین و مؤثر تدریس آشنایید و مهارت‌هایی شامل تکنیک‌های تدریس، مدیریت کلاس و استفاده از فناوری‌های آموزشی رو دارید. مدرک TTC مدرک تخصصی معلمی زبانه و بخاطر همین تاثیر زیادی روی رزومه کاری مدرسان زبان داره و یکی از پارامترهای اصلی در استخدام معلم زبان به حساب میاد. شما حتی اگه تجربه تدریس زبان رو هم نداشته باشید، با گذروندن دروه TTC با توجه به نحوه ارائه مطالب و عملی بودن برخی از سرفصل‌های این دوره به راحتی می‌تونید تجربه تدریس زبان قابل قبولی رو بدست بیارید و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شه و با فرایند تدریس شما رو به طور کامل آشنا می‌کنه.

نحوه اخذ مدرک TTC

دوره TTC مثل اکثر دوره‌ها به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شه که هرکدوشون مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و شما با توجه به نیاز خودتون می‌تونید تو هرکدومشون ثبت نام کنید و دوره خودتون رو شروع کنید. قبل از هر چیزی باید این موضوع رو بدونین که دوره‌های TTC توسط موسسات و آموزشگاه‌های مختلف در سراسر ایران برگزار می‌شه و با توجه به اعتبار خود موسسه، اعتبار مدرکی هم که ارائه می‌دن بالاتر می‌ره.

برای گرفتن مدرک TTC معتبر با توجه به شرایط خودتون دوره موردنظرتون رو به صورت حضوری یا مجازی انتخاب کنید و ثبت نام کنید بعداز گذروندن کلاس‌ها تو آزمون نهایی اون دوره شرکت می‌کنید و درصورت قبولی مدرک TTC رو از اون موسسه دریافت می‌کنید. ولی حواستون به اعتبار موسسه و دوره باشه که برای مدرک TTC این اعتبار خیلی مهمه، اگه می‌خوای خیالت از بابت اعتبار مدرکت راحت باشه می‌تونی تو دوره کوچینگ TTC لیکو شرکت کنی که مدرک مورد تایید وزارت علوم بهتون می‌ده.

شرایط و پیش‌نیازهای دریافت مدرک TTC

از کجا مدرک TTC بگیریم؟

برای اخذ مدرک TTC، شرایط و پیش‌نیازهایی وجود دارد که باید رعایت شوند. این شرایط ممکن است بسته به مؤسسه آموزشی متفاوت باشند، اما برخی از شرایط کلی شامل موارد زیر است:

  1. مدرک تحصیلی: بعضی از آموزشگاه‌ها و موسسات برای شرکت تو دوره TTC شرط مدرک تحصیلی مرتبط با زبان رو دارن ولی برای شرکت در دوره TTC لیکو شما فقط کافیه سطح زبان قابل قبولی (سطح B2) داشته باشید.
  2. تجربه تدریس: مطمئناً اگر شما به عنوان شخصی که علاقه به تدریس داره، تجربه تدریس هم داشته باشید، یادگیری تدریس زبان انگلیسی براتون خیلی آسون‌تر می‌شه، ولی اگه تجربه تدریس هم ندارید اشکالی نداره، همین که فن بیان مناسبی داشته باشید و توانایی پرزنت درست خودتون رو داشته باشید برای شرکت در دوره TTC لیکو کافیه.
  3. شرکت در مصاحبه یا آزمون ورودی: بعضی از مؤسسات ممکنه برای پذیرش در دوره‌های TTC از شما بخوان که در یک مصاحبه یا آزمون ورودی شرکت کنید، تا توانمندی‌ها و انگیزه‌های شما برای ورود به دوره‌های آموزشی بسنجن.

کلام آخر

گرفتن مدرک TTC برای هر مدرس زبانی واجب نباشه لازمه چون در کنار آموزش مهارت‌های تدریس و به روز نگه‌داشتن دانش شما به عنوان یک معلم زبان، باعث افزایش اعتماد به نفس شما و ارتقا سطحتون هم می‌شه وموقعیت‌های شغلی جدیدی رو جلوی راهتون قرار می‌ده. اگر به تدریس علاقه دارید اما نمی‌دونید از کجا باید شروع کنید، حتماً یه سر به لیکو آکادمی بزنین که دوره کوچینگ TTC همون چیزیه که دنبالش هستید.

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید
اشتراک گذاری مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *